اولین نکته که در رابطه با خرید عطر باید رعایت کنید، تفکر و صبر است. حتما این سوال برای شما پیش میآید که صبر کردن برای خرید عطر چه معنا و مفهومی دارد. هنگام خرید عطر هرگز عجله نکنید. قبل
از خرید عطر و ادکلن (ادوکلن) حتما آن را با دقت امتحان کنید. اهمیت این
نکته یک دلیل ساده و مهم دارد، عطرها بوی واقعی خود را در لحظات اول آشکار
نمیکنند. عطر را روی پوست و محل نبض خود اسپری کرده و به آن کمی زمان
بدهید تا بهاصطلاح جا بیفتد. درست هنگامیکه بوی نُتهای میانی آشکار شود،
متوجه بوی اصلی عطر خواهید شد.
وقتی به فروشگاه عطر و ادکلن (ادوکلن) میروید، فروشنده عطرهای زیادی را به شما پیشنهاد میدهد. باید خیلی مراقب باشید که دو یا سه نوع عطر را بیشتر بو نکنید. چون رایحهی عطرها با هم مخلوط شده و دچار احساس سردرگمی میشوید و درنهایت انتخاب درستی نخواهید داشت.
نکتهی دیگری که باید به آن اشاره کنیم، فصلهای سال هستند. اگر در فصل موردنظر عطر متناسب با آن را استفاده کنید، مطمئن باشید که درست به هدف زدهاید. اگر در فصول سرد سال، قصد خرید عطر و ادکلن (ادوکلن) را دارید، عطرهای گرم، تند و ملایم بهترین گزینه بهحساب میآیند. در این فصول عطرها پایداری بهتری دارند. اما برای فصل های بهار و تمام تابستان باید از عطرهای تند و خنکی که پخش بوی بالایی دارند استفاده کنید.
هنگامی که برای خرید عطر مراجعه میکنید دقت کنید عطرهایی که شیشهی تیره و رنگ گرمی دارند، معمولا بوی تند و گرمی داشته و برای فصول سرد سال مناسب هستند. این نکته دربارهی عطرهای خنک برعکس است. یعنی هرچه شیشهی عطر شفافتر بوده و رنگ روشنتری داشته باشد، بوی خنکتری هم خواهد داشت.
توصیه میکنیم که یک نوع عطر خاص را انتخاب کرده و آن را رها نکنید. این وفاداری نوعی امضای عطر را برای شما در بین اطرافیانتان ایجاد میکند. این موضوع به این معنی نیست که فقط از یک عطر استفاده کنید. برای هر مکان و زمانی عطر خاص آن را انتخاب و استفاده کنید. اگر این نکته را در نظر بگیرید، دیگر با تبلیغات عطرهای جدید، وسوسه ی خرید عطر و ادکلن را نخواهید داشت. هر عطر جدیدی الزاما خوب نیست. فقط باید در نظر داشته باشید که رعایت این نکته باعث ایجاد حس تکرار برای شما نشود. عطرها باید با لطافت و احتیاط استفاده شوند. درست مانند یک راز کوچک. برای بانوان بهترین نوع استفاده، اسپری کردن روی اطراف گردن، مچ، شال و روسری است.
چرا عطرها ماندگار نیستند؟ چرا عطری که قبلا بوی خوب و پخش قدرتمندی داشت حالا دیگر آن حس دوستداشتنی را منتقل نمیکند؟ اینها سوالاتی هستند که احتمالا برای شما هم بهوجود آمدهاند. ممکن است گمان کنید عطری که خریداری کردهاید تقلبی است. در جواب این سوالات و ابهامات در خرید عطر به خصوص عطراصل میتوان به چند نکته اشاره کرد. یکی از دلایل تغییر کیفی عطر، استفادهی برندهای تولیدکنندهی عطر از ترکیبها و اسانسهای ارزانقیمتتر بهمنظور کاهش هزینهی تولید است؛ یا اینکه بعضی از مواد بهکاررفته را با مواد مشابه آن جایگزین میکنند. برای مثال چوب سدر ویرجینیا (برای مثال در ادو تویلت مردانه بولگاری مدل Aqva Pour Homme، ادو تویلت مردانه گوچی مدل Guilty Intense و ادو تویلت مردانه داویدف مدل Silver Shadow) را با چوب سدر معمولی (ادو تویلت مردانه جورجیو آرمانی مدل Armani Eau de Cèdre) یا چوبهایی مانند رزوود برزیلی (پرفیوم زنانه کلینیک مدل Aromatics Elixir) عوض میکنند. مسلما این تغییر اسانس، تغییر محسوسی را در رایحهی کلی عطر ایجاد میکند.
اسانسهای حیوانی (Tom Ford Noir Eau De Parfum For Men) اما قصهی خاص خودشان را دارند. این اسانسها که به شکل مستقیم از حیوانات گرفته میشوند، در سالهای اخیر مورد انتقاد افراد و سازمانهای حامی حیوانات قرار گرفتهاند. این فشارها باعث میشود که مشک بهصورت طبیعی و خالص در عطرها استفاده نشود. اگر از زاویهی دیگری به تغییر ماندگاری و بوی عطرها نگاه کنیم، نکات جالبی دستگیرمان خواهد شد. برای مثال بوی گل رز بلغاری (ادو پرفیوم زنانه ژیوانشی Very Irresistible Happy 10 Years) در سال ۲۰۱۳ نسبت به همان اسانس در سال ۲۰۱۴ متفاوت است. همین تفاوت جزئی باعث میشود تا شما بوی عطر قبلی که در ذهنتان ماندگار شده را احساس نکنید. این حالت واقعا اجتنابناپذیر و تا حد زیادی قابلقبول است. در کل ماندگاری عطرها یک موضوع نسبی بوده و به موارد زیادی مانند نوع و رنگ پوست، مقدار چربی پوست، محیط و شرایط نگهداری و غیره بستگی دارد. با این اوصاف اگر در زمان خرید عطر، انتخاب شما درست باشد، استفاده از آن لذتبخش بوده و همیشه شور و شوق خاصی برای اسپری کردن آن خواهید داشت. مبحث انتخاب و خرید عطر تا جایی اهمیت دارد که از آن در آروماتراپی (عطر درمانی) هم استفاده میشود. با این جمله دیگر حرفی دربارهی عطر و اهمیت استفاده از آن باقی نمیماند.
وقتی به فروشگاه عطر و ادکلن (ادوکلن) میروید، فروشنده عطرهای زیادی را به شما پیشنهاد میدهد. باید خیلی مراقب باشید که دو یا سه نوع عطر را بیشتر بو نکنید. چون رایحهی عطرها با هم مخلوط شده و دچار احساس سردرگمی میشوید و درنهایت انتخاب درستی نخواهید داشت.
نکتهی دیگری که باید به آن اشاره کنیم، فصلهای سال هستند. اگر در فصل موردنظر عطر متناسب با آن را استفاده کنید، مطمئن باشید که درست به هدف زدهاید. اگر در فصول سرد سال، قصد خرید عطر و ادکلن (ادوکلن) را دارید، عطرهای گرم، تند و ملایم بهترین گزینه بهحساب میآیند. در این فصول عطرها پایداری بهتری دارند. اما برای فصل های بهار و تمام تابستان باید از عطرهای تند و خنکی که پخش بوی بالایی دارند استفاده کنید.
هنگامی که برای خرید عطر مراجعه میکنید دقت کنید عطرهایی که شیشهی تیره و رنگ گرمی دارند، معمولا بوی تند و گرمی داشته و برای فصول سرد سال مناسب هستند. این نکته دربارهی عطرهای خنک برعکس است. یعنی هرچه شیشهی عطر شفافتر بوده و رنگ روشنتری داشته باشد، بوی خنکتری هم خواهد داشت.
توصیه میکنیم که یک نوع عطر خاص را انتخاب کرده و آن را رها نکنید. این وفاداری نوعی امضای عطر را برای شما در بین اطرافیانتان ایجاد میکند. این موضوع به این معنی نیست که فقط از یک عطر استفاده کنید. برای هر مکان و زمانی عطر خاص آن را انتخاب و استفاده کنید. اگر این نکته را در نظر بگیرید، دیگر با تبلیغات عطرهای جدید، وسوسه ی خرید عطر و ادکلن را نخواهید داشت. هر عطر جدیدی الزاما خوب نیست. فقط باید در نظر داشته باشید که رعایت این نکته باعث ایجاد حس تکرار برای شما نشود. عطرها باید با لطافت و احتیاط استفاده شوند. درست مانند یک راز کوچک. برای بانوان بهترین نوع استفاده، اسپری کردن روی اطراف گردن، مچ، شال و روسری است.
چرا عطرها ماندگار نیستند؟ چرا عطری که قبلا بوی خوب و پخش قدرتمندی داشت حالا دیگر آن حس دوستداشتنی را منتقل نمیکند؟ اینها سوالاتی هستند که احتمالا برای شما هم بهوجود آمدهاند. ممکن است گمان کنید عطری که خریداری کردهاید تقلبی است. در جواب این سوالات و ابهامات در خرید عطر به خصوص عطراصل میتوان به چند نکته اشاره کرد. یکی از دلایل تغییر کیفی عطر، استفادهی برندهای تولیدکنندهی عطر از ترکیبها و اسانسهای ارزانقیمتتر بهمنظور کاهش هزینهی تولید است؛ یا اینکه بعضی از مواد بهکاررفته را با مواد مشابه آن جایگزین میکنند. برای مثال چوب سدر ویرجینیا (برای مثال در ادو تویلت مردانه بولگاری مدل Aqva Pour Homme، ادو تویلت مردانه گوچی مدل Guilty Intense و ادو تویلت مردانه داویدف مدل Silver Shadow) را با چوب سدر معمولی (ادو تویلت مردانه جورجیو آرمانی مدل Armani Eau de Cèdre) یا چوبهایی مانند رزوود برزیلی (پرفیوم زنانه کلینیک مدل Aromatics Elixir) عوض میکنند. مسلما این تغییر اسانس، تغییر محسوسی را در رایحهی کلی عطر ایجاد میکند.
اسانسهای حیوانی (Tom Ford Noir Eau De Parfum For Men) اما قصهی خاص خودشان را دارند. این اسانسها که به شکل مستقیم از حیوانات گرفته میشوند، در سالهای اخیر مورد انتقاد افراد و سازمانهای حامی حیوانات قرار گرفتهاند. این فشارها باعث میشود که مشک بهصورت طبیعی و خالص در عطرها استفاده نشود. اگر از زاویهی دیگری به تغییر ماندگاری و بوی عطرها نگاه کنیم، نکات جالبی دستگیرمان خواهد شد. برای مثال بوی گل رز بلغاری (ادو پرفیوم زنانه ژیوانشی Very Irresistible Happy 10 Years) در سال ۲۰۱۳ نسبت به همان اسانس در سال ۲۰۱۴ متفاوت است. همین تفاوت جزئی باعث میشود تا شما بوی عطر قبلی که در ذهنتان ماندگار شده را احساس نکنید. این حالت واقعا اجتنابناپذیر و تا حد زیادی قابلقبول است. در کل ماندگاری عطرها یک موضوع نسبی بوده و به موارد زیادی مانند نوع و رنگ پوست، مقدار چربی پوست، محیط و شرایط نگهداری و غیره بستگی دارد. با این اوصاف اگر در زمان خرید عطر، انتخاب شما درست باشد، استفاده از آن لذتبخش بوده و همیشه شور و شوق خاصی برای اسپری کردن آن خواهید داشت. مبحث انتخاب و خرید عطر تا جایی اهمیت دارد که از آن در آروماتراپی (عطر درمانی) هم استفاده میشود. با این جمله دیگر حرفی دربارهی عطر و اهمیت استفاده از آن باقی نمیماند.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر